Od 15. dubna do 15. června 2024 mohla veřejnost přihlašovat své oblíbené sociální podniky, jejich zaměstnance i partnery do celkem pěti kategorií národních cen sociálního podnikání.
Oslavovali jsme podniky formou newsletterů, kampaně v online prostoru i zapojením sociálních sítí. Do podpory se zapojili vedle vedle Markéty Pekarové Adamové také zástupkyně poslaneckých a senátních klubů Martina Ochodnická, Adéla Šípová a Marie Jílková; dále partneři a patroni cen ČSOB, Nadace O2, Nadační fond Propolis 33, Nadační fond Be Charity, Podpora sociálního podnikání v České republice, Akademie ČTK, Asociace společenské odpovědnosti, Misha Lebeda a množství sociálních podniků, např. Kolibřík CSR, DobroDílo, Domov sv. Anežky, Revenium, Teamium a Teamcaffe, Pivovar Neratov,
Česká asociace streetwork, z.s., Švadlenky či Kauboy.
„Jsme nadšeni velkým zájmem veřejnosti, která přihlašovala hojně do všech kategorií a také zapojením našich partnerů či zástupkyň poslaneckých a senátních klubů, že se do kampaně přihlašování zapojili. Všichni tak pozvedli povědomí o českém sociálním podnikání zase o velký kus dále,“ komentoval aktuální průběh Zlaté Vážky její ředitel Zdeněk Kosour.
Ve druhém ročníku nás čeká několik novinek. Vedle zapojení senátních klubů také nové kategorie a právě ty oslovovaly veřejnost nejvíce. „Design roku je opravdu skvělá kategorie, která ukáže, jak šikovné sociální firmy v oblasti marketingu umí být. Historicky poprvé pak pozná Česká republika také vítěze kategorie Sociální podniky roku,“ doplnil Zdeněk Kosour.